Komunikacja wewnętrzna


Przyglądamy się kulturze organizacyjnej, tworzymy atmosferę współdziałania i kreatywności (m.in. z wykorzystaniem mechanizmów komunikacji wewnętrznej, szkoleń, imprez firmowych, coachingowi) oraz wydobywamy z ludzi potencjał, o jakim nie śnili.

Podział na narody powoduje, że mówimy innymi językami. Podobnie jest w przedsiębiorstwie lub niewielkiej firmie. Struktury i specjalizacje zamykają nas we własnych granicach językowych. I trudno o skuteczność całej organizacji, skoro jej elementy nie mogą się porozumieć. Uczymy ludzi władać jednym językiem. Zgrabnie łączymy instrumenty działań HR-owych z PR-owymi. Proponujemy, żeby na komunikację spojrzeć jak na wspólny proces, niezależny od podziałów w organizacji, realizowany nieustannie i przez wszystkich. Zakładamy, że komunikowanie to proces dwustronny.

Znamy mechanizmy komunikowania, mamy czas by przyjrzeć się sposobom komunikowania w firmie i wiemy, jak bardzo jest to ważne. Jeśli klient spełnia te trzy warunki, to lepiej niech zmian dokona sam, bo dobrze zna organizację. Jeśli jednak któryś z elementów można zrobić lepiej, a w dodatku znajomość organizacji powoduje, że trudno wyjść poza kwadrat, my zrobimy to za niego.

Do opracowania pomysłów wykorzystamy:

  • wszystkie zalety organizacji klienta,
  • wszystkie talenty komunikacyjne jego pracowników,
  • naszą spostrzegawczość, pomysłowość i niestandardowe spojrzenie.

Zaskoczymy pracowników i klientów zleceniodawcy niestandardowym podejściem i elegancją rozwiązań, a jego rozsądnym poziomem kosztów.

 

Przykładowe działania:

  • dostosowanie zasad komunikowania do charakteru organizacji, udrożnienie nurtu komunikacyjnego firmy i włączenie wszystkich odnóg,
  • badanie spójności organizacji, opracowanie jej wartości i przygotowanie planu zmian w zakresie kultury organizacyjnej,
  • działania w zakresie rozwoju pracowników,
  • animacja pracownicza – imprezy, działania specjalne, warsztaty,
  • styki komunikowania zewnętrznego i wewnętrznego – kiedy i dlaczego iskrzy.

 

Możliwe rozwiązania:

  • przygotowanie mechanizmów, by samo działało (wspólnie z osobami dedykowanymi do tego obszaru),
  • przejęcie funkcji wewnętrznych w całości lub częściach (outsourcing).

 

O komunikacji wewnętrznej w kontekście kultury organizacyjnej >>


468 ad